Στη Βουλή την Τετάρτη το νέο «Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής 2021»




(Του Δημήτρη Δελεβέγκου – capital.gr)



Eπένδυση στο Ελληνικό: Το δημόσιο «ευχαριστώ» του Άδωνι Γεωργιάδη στον Ανδρέα Κονδύλη (VIDEO)

Εκτεταμένες αναπλάσεις στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, την υλοποίηση νέων αυτοκινητοδρόμων και την επέκταση του δικτύου του μετρό και του τραμ προβλέπει, μεταξύ άλλων, το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής 2011, το οποίο δόθηκε, χθες, σε διαβούλευση.

Το σχέδιο που εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας προβλέπει την αναμόρφωση της Αττικής με ορίζοντα το 2021, ωστόσο, το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι από πού θα προέλθει η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των μεγαλεπήβολων παρεμβάσεων στην περιφέρεια των τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων.

Τι προβλέπεται;

Στην Αθήνα

Για το κέντρο της Αθήνας, η ανάσχεση της απομάκρυνσης κατοίκων, η προσέλκυση νέων, η προσέλκυση επιχειρήσεων και η ανάδειξή του σε τουριστικό προορισμό διεθνούς εμβέλειας. Πυρήνας του «λίφτινγκ» θα είναι η ανάπλαση της Ακαδημίας Πλάτωνος και των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας και της απελευθερούμενης έκτασης του γηπέδου του Παναθηναϊκού (στο πλαίσιο της διπλής ανάπλασης).

Η παρέμβαση στην Ακαδημία Πλάτωνος με στόχο την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων με τα μεγάλα αρχαιολογικά μουσεία και η επέκταση προς τα δυτικά του προγράμματος ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων σε σύνδεση με τον Κεραμεικό, την Ακαδημία Πλάτωνος και το λόφο του Ιππείου Κολωνού.

Θα προωθηθεί επίσης, η ανάπλαση της μικρής πλατείας Θησείου απέναντι από τον σταθμό ΗΣΑΠ, η ανάπλαση της μικρής πλατείας Αρχηγέτιδας μεταξύ Αρχαίας Αγοράς και Ρωμαϊκής Αγοράς, το οδικό δίκτυο στη βόρεια πλευρά της Πλάκας που ενώνει το Μοναστηράκι με την Ακρόπολη, η πεζοδρόμηση της οδού Βρυσακίου πίσω από τη Στοά του Αττάλου. Ακόμη απαιτείται η επανεξέταση της δυνατότητας μετατροπής των οδών Άρεως, Δεξίππου, Επαμεινώνδα, Πελοπίδα και Αιόλου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας.

Ο Ελαιώνας φιλοδοξείται να μετατραπεί σε υποδοχέα καινοτομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα και λειτουργιών υψηλής προστιθέμενης αξίας με αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της περιοχής.

Στον Πειραιά

Θα προωθηθούν πεζοδρομήσεις αξόνων που φιλοξενούν δημόσια κτίρια και μνημεία αρχιτεκτονικού, καλλιτεχνικού και ιστορικού ενδιαφέροντος, καθώς και του δικτύου άρθρωσης των παραδοσιακών δραστηριοτήτων του νεώτερου Πειραιά. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις ακτές Θεμιστοκλέους, Μουτσοπούλου και Κουντουριώτη και τη λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου. Παράλληλα, προωθούνται μελέτες και έργα πολεοδομικών και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, επέκτασης και αναβάθμισης ελεύθερων χώρων και πεζοδρόμων, επεμβάσεων επί των όψεων των κτιρίων ιστορικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος.

Νέοι αυτοκινητόδρομοι

Θεσμοθετείται η υλοποίηση νέων οδικών αξόνων και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Συγκεκριμένα (σ.σ.: οι υφιστάμενες και νέες οδικές υποδομές του ρυθμιστικού):

– Αυτοκινητόδρομος (Νέα Εθνική Οδός) Αθηνών – Λαμίας – Θεσσαλονίκης / Παρακηφίσια Λεωφόρος (μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος)
-Αυτοκινητόδρομος (Νέα Εθνική Οδός) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, στο τμήμα δυτικά της Λεωφ. Σχιστού.
– Λεωφόρος Σχιστού – Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω
– Αττική Οδός, από Ελευσίνα μέχρι τον Διεθνή Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος (Νότια Πύλη) και την επέκταση αυτής μέχρι το Λαύριο
– Ελεύθερη Λεωφόρος Σταυρού-Ραφήνας, στο τμήμα από Α.Κ. με Αττική Οδό μέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με την βόρεια πύλη του Διεθνούς Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος.
– Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (Κόμβος Αγ. Λουκά) – Θήβα : Νέος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα συμβάλει στη μείωση των χρονοαποστάσεων στον άξονα ΠΑΘΕ, και θα αποφορτίσει την Παρακηφίσια Λεωφόρο και τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας στο τμήμα Αθηνών-Υλίκης, από πλευράς κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής
– Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου / Λεωφόρος Καβάλας, στο τμήμα δυτικά της Λεωφόρου Κων/πόλεως μέχρι τη Λεωφόρο Σχιστού
– Δυτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με την λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας )
– Λεωφόρος Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης
– Λεωφόρος Βουλιαγμένης (νοτίως σύνδεσης με Δυτική Περιφερειακή Υμηττού), με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά διοχετευτικής ικανότητας
– Λεωφόρος Βούλας – Βάρης – Κορωπίου
– Οδική σύνδεση Διασταύρωσης Ραφήνας με λιμάνι Ραφήνας
– Υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας (με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος και με αποκλεισμό επεκτασιμότητας στην κατεύθυνση διπλής ζεύξης προς Μέγαρα)

Μέσα μεταφοράς

Θα προωθηθεί η υλοποίηση δικτύου Προαστιακού Σιδηροδρόμου με τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους (υφιστάμενους και μελλοντικούς):
α) Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ: Κεντρικός αστικός κορμός δικτύου ΟΣΕ
β) ΣΚΑ – Δουκ. Πλακεντίας – Κορωπί – Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας – Λαύριο, με τη διακλάδωση Δουκ. Πλακεντίας – Ραφήνα : Εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής / Μεσογείων / Λαυρεωτικής. Ο διάδρομος της παλαιάς γραμμής Λαυρίου στο τμήμα Σ/Σ Κάντζας – Παιανίας – Πόλης Κορωπίου διατηρείται για μελλοντική χρήση από ΜΣΤ.
γ) ΣΚΑ – Οινόη – Χαλκίδα / Οινόη – Θήβα: Εξυπηρέτηση Βόρειας Αττικής / Βοιωτίας / Εύβοιας
δ) ΣΚΑ – Κόρινθος – Κιάτο, με διακλάδωση Ισθμός – Λουτράκι: Ταχεία εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου / Κορινθίας μέσω ΣΓΥΤ
ε) Αγ. Ανάργυροι – Ελευσίνα – Μέγαρα: Επαναλειτουργία παλαιάς γραμμής ΟΣΕ, για την εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου Πεδίου (εναλλακτικά μπορεί να λειτουργήσει με Ελαφρύ Μετρό / Τραμ και να συνδεθεί με το δίκτυο του μετρό)

2) Δίκτυο Μετρό που θα συγκροτείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
α) Πειραιάς –Κέντρο Αθήνας– Κηφισιά – Ν. Ερυθραία (Γραμμή 1)
β) Ίλιον (ανταπόκριση με γραμμή (ε) του Προαστιακού)–Ανθούπολη-Κέντρο
Αθήνας – Ελληνικό – Γλυφάδα (Γραμμή 2)
γ) Πειραιάς– Νίκαια-Αιγάλεω –Κέντρο Αθήνας– Πλακεντία–Αεροδρόμιο (Γραμμή 3)
δ) Περισσός – Γαλάτσι – Κυψέλη – Κέντρο Αθήνας – Παγκράτι– Βύρωνας – Άνω
Ηλιούπολη / Κέντρο Αθήνας – Ζωγράφου – Λεωφ. Κηφισίας – Μαρούσι –
Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθήνας – Θεσ/νίκης (Γραμμή 4)

3. Δίκτυο Τραμ / Ελαφρύ Μετρό (LRT)
Αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
α) Σύνταγμα – Π. Φάληρο – Βούλα
β) Π. Φάληρο – ΣΕΦ – Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ)
γ) Σύνταγμα – Πλ. Αιγύπτου – Άνω Πατήσια
δ) Στ. Λαρίσης – Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί
ε) Καμίνια – Κέντρο Πειραιά-Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο
στ)Πειραιάς – Κερατσίνι – Πέραμα – Σαλαμίνα (ως ελαφρύ μετρό)
ζ) Ελληνικό – Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης
η) Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) – Ακτή Ξαβερίου – Ακτή Κονδύλη –
Ηετιώνεια Ακτή – Δραπετσώνα: ειδικό Μέσο Σταθερής Τροχιάς για την εσωτερική
εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης (εναλλακτικά μπορεί να είναι τραμ)

Παραλιακό μέτωπο

Για το παράκτιο μέτωπο σχεδιάζεται η διεύρυνση και ενίσχυση του δημόσιου, κοινόχρηστου χαρακτήρα της παράκτιας ζώνης με ελεύθερη πρόσβαση στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας, εξασφάλιση της συνέχειας και βελτίωση των προσβάσεων στην ακτή από την ενδοχώρα. Σχεδιάζεται η προσφορά γης για την μετεγκατάσταση μονάδων στις οποίες είναι αναγκαία η παράκτια χωροθέτηση αλλά πρέπει να απομακρυνθούν από τον αστικό ιστό, ή από περιοχές αναπλάσεων.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X