Ο «κάπτεν Γουέι» φέρνει fund για το Ελληνικό




Το success story μοιάζει να έχει άρωμα Ανατολής. Ο πρόεδρος της Cosco Γουέι Τζιαφού κατά τη διάρκεια της υπογραφής του μνημονίου μεταξύ της κινεζικής εταιρείας με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) μίλησε για κινεζικό fund που ενδιαφέρεται για την έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

Το ενδιαφέρον των κινέζων επενδυτών για το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού γνωστοποιήθηκε κατά την συνάντηση που είχε με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας στον Πειραιά ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιαφού.

Ο πρόεδρος της Cosco έφερε ως παράδειγμα το μεγαλύτερο ξενοδοχείο στο Ντουμπάι και τόνισε ότι ακόμη καλύτερο μπορεί να κατασκευαστεί στο Ελληνικό λέγοντας «θα ενθαρρύνω κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα».

Νωρίτερα, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΕΠ Α.Ε. κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου «για την υπογραφή εντός μηνός φιλικού διακανονισμού στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης (Ν. 3755/09) για την κατασκευή και διαχείριση του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ», σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «ο τελικός διακανονισμός τελεί υπό την αίρεση των συλλογικών οργάνων των δύο εταιριών (Διοικητικό Συμβούλιο, Γενική Συνέλευση), της έγκρισης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των Ευρωπαϊκών Οργάνων και της Βουλής των Ελλήνων».

Το έργο αφορά την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος σήμερα δεν υπάρχει, αφού στο χώρο αυτό υπάρχει θάλασσα, τον προβλήτα πετρελαιοειδών, που θα κατασκευασθεί για λογαριασμό του ΟΛΠ, ο οποίος θα έχει και τη διαχείρισή του και την κατασκευή αλιευτικού-τουριστικού καταφυγίου στο Πέραμα σε συνεργασία με τον Δήμο.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «το συνολικό οικονομικό πακέτο για το έργο αυτό θα συνεξετασθεί από την Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού και τους εμπειρογνώμονες των δύο πλευρών» και επισημαίνεται ότι «ο ΟΛΠ Α.Ε εκτιμά ότι θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για τον Οργανισμό, ενώ οι αποφάσεις αυτές ενισχύουν τις απόψεις του για ιδιωτικοποίηση μέσω παραχωρήσεων».

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας έλεγαν ότι η Cosco έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.

Στο μνημόνιο περιλαμβάνεται και η νέα επένδυση στη δυτική πλευρά του λιμανιού στην οποία την Τετάρτη αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς λέγοντας: «Είμαστε στο μέσο της διαπραγμάτευσης για μια νέα συμφωνία για τη δυτική πλευρά, που αν ολοκληρωθεί και εγκριθεί από τις κοινοτικές αρχές, θα επενδυθούν επιπλέον 224 εκατ. ευρώ και θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας, καθώς και άλλες 200 κατά τα τρία χρόνια των κατασκευών. Σε πλήρη ανάπτυξη, το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει δυναμικότητα 7 εκατ. τόνων, η επένδυση θα φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και οι θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 3.000. Ο Πειραιάς συγκαταλέγεται στα πέντε πρώτα λιμάνια της Ευρώπης πηγαίνοντας να γίνει το πρώτο».

Νωρίτερα σήμερα Πέμπτη, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος επέδωσε στον Γουέι Τζιαφού το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος του Φοίνικα, το οποίο του είχε απονείμει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας.

Η Ελλάδα θα ανακάμψει πρώτη

«Η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα που θα ανακάμψει από την κρίση» προέβλεψε, μιλώντας κατά τη διάρκεια της τελετής, ο πρόεδρος της COSCO.

«Η Cosco έκανε μια μεγάλη επένδυση στη χώρα μας, που έδωσε ένα μήνυμα ενθάρρυνσης στην ελληνική οικονομία και συνέβαλε στην αποκατάσταση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας» παρατήρησε από την πλευρά του ο κ. Βενιζέλος, προσφέροντας το παράσημο στον κάπτεν Γιουέι Τζιαφού ως «πράξη αναγνώρισης και τιμής», όπως είπε.

Ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε στη συνεισφορά της κινεζικής πλευράς και προσωπικά του κ. Γιουέι στην επούλωση μέσω της επένδυσης του «διεθνούς κύρους της χώρας σε μια κρίσιμη συγκυρία», σημειώνοντας ότι «η Ελλάδα εξέλαβε την κινεζική επένδυση ως μια ψήφο εμπιστοσύνης στη σταθερότητα, τις υποδομές και την υψηλή ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού μας».

Ο κάπτεν Γουέι παρατήρησε πως η παρούσα επένδυση εντάσσεται σε ένα πλαίσιο που έχει «μια ευρύτερη και μακρά προοπτική», σημείωσε πως είχε γόνιμες συζητήσεις στην Αθήνα με πολλούς δημόσιους παράγοντες, αναφέρθηκε στη «μελλοντική συνεργασία μας στα τραίνα και την επέκταση του λιμανιού» και εξέφρασε τη βεβαιότητά του για τις δυνατότητες ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

(tovima.gr) – Βυθούλκας Διονύσης 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.