Με ποιους όρους θα γίνει η fast truck αξιοποίηση 60 χιλιομέτρων παραλίας




Του Κασσιανού Τζέλη(imerisia.gr)
[email protected]

Eξήντα χιλιόμετρα παραλίας, από το Φάληρο ως το Σούνιο, για τουριστικές άλλα και real estate επενδύσεις με ευνοϊκούς όρους και προϋποθέσεις και fast truck διαδικασίες, σχεδιάζει να θέσει ως επενδυτικό δέλεαρ η κυβέρνηση. Στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, η κυβέρνηση προσβλέπει στην αξιοποίηση των υπεραξιών που εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει το project του Ελληνικού, παρέχοντας τη δυνατότητα για δημιουργία ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, τουριστικών χωριών, μαρινών, αξιοποίηση παραλιών από ιδιώτες επενδυτές, καθώς και δημοσίων ακινήτων με μπόνους πολεοδομικών συντελεστών και απαλλαγή από χωροταξικούς περιορισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι εντάσσεται και η ρύθμιση που επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος για fast truck εντάξεις στα σχέδια πόλεως άλλα και τα οδικά έργα που εξετάζονται να συμπεριληφθούν στο υπό επεξεργασία ρυθμιστικό για τη σύνδεση της παραλίας με το αεροδρόμιο μέσω νέου αυτοκινητοδρόμου, για τον οποίο μάλιστα εξετάζεται η επέκτασή του μέχρι το λιμάνι του Πειραιά, τη Σαλαμίνα και την Ολυμπία Οδό. Για την ώρα, το «αγκάθι» για το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση της περιοχής που δηλώνει ότι τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς τη συμμετοχή της, γι’ αυτό και στο πλαίσιο της διαβούλευσης ξεκίνησαν επαφές με τους δημάρχους, προκειμένου να εξευρεθούν και τα αντισταθμιστικά οφέλη.

 

Στο υπουργείο ετοιμάζονται ώστε από τις αρχές του 2013 να ξεκινήσει η διαδικασία για την προκήρυξη μιας συνολικής μελέτης για όλο το παραλιακό μέτωπο.
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Οι βασικές κατευθύνσεις για τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για επενδύσεις στο παραλιακό μέτωπο που σχεδιάζει η κυβέρνηση αναμένεται να είναι η δυνατότητα υλοποίησης τουριστικών επενδύσεων σε δημόσια ακίνητα με κατ’ εξαίρεση χωροταξικούς και πολεοδομικούς όρους, συντελεστές δόμησης στο σύνολο των οικοδομήσιμων χώρων στο 0,4 και χωρίς περιορισμούς που προβλέπονται από τα γενικά πολεοδομικά σχέδια της ευρύτερης περιοχής, αφού οι επενδυτές θα μπορούν να επιλέξουν από αυτά, εκείνους τους όρους που συμφωνούν περισσότερο με την κατά προορισμό χρήση του ακινήτου.

 

Η πολεοδόμηση θα γίνεται χωρίς την υποχρέωση έκδοσης Π.Δ. άλλα με κοινές υπουργικές αποφάσεις. Ακόμα, οι υποψήφιοι επενδυτές θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση εισφοράς σε γη και θα έχουν την υποχρέωση το 50% να είναι κοινόχρηστοι χώροι.
Επίσης, οι επενδυτές θα έχουν τη δυνατότητα κατασκευής και εκμετάλλευσης μαρίνων, υπό τη προϋπόθεση ότι αυτή απέχει 1 χλμ. από την πιο κοντινή λιμενική εγκατάσταση. Αναμένεται επίσης να παρέχεται η δυνατότητα αξιοποίησης παραλίων από ιδιώτες, με συμβάσεις παραχώρησης που μπορούν να φτάνουν έως τα 99 έτη.
Για την υλοποίηση του σχεδιασμού, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεση δημιουργίας εταιρείας με την επωνυμία «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.».
Σκοπός της εταιρείας είναι η διοίκηση, η διαχείριση και η αξιοποίηση δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων, κτιρίων και εγκαταστάσεων, καθώς και εκτάσεων, κτιρίων και εγκαταστάσεων ιδιοκτησίας ΝΠΔΔ, που βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του ακρωτηρίου Σουνίου. Η εταιρεία μπορεί για την εξυπηρέτηση του σκοπού της να αποκτά εμπράγματα και ενοχικά δικαιώματα σε άλλα ακίνητα, που βρίσκονται πλησίον της εκτάσεως της υπό αξιοποίησης περιοχής, με σκοπό τη διοίκηση, αξιοποίηση και εν γένει συνολική εκμετάλλευση αυτών.

 

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.