Ηλιούπολη – Τα 30 επικίνδυνα μέτρα της Μάρκου Μπότσαρη




(ilioupolitoday.gr)

6η Ιουνίου, με απόφαση της επιτροπής ποιότητας ζωής, η οδός Μάρκου Μπότσαρη από την Πλατεία μέχρι την επόμενη γωνία στη διασταύρωση με την οδό Βύρωνος έγινε δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, στρωμένος με κυβόλιθους, όπου από 7 μμ. έως 1 πμ. απαγορεύεται εντελώς η διέλευση οχημάτων. Στη φωτογραφία, μέσα σε μια ζαρντινιέρα μπορείτε να δείτε κι ένα σήμα κυκλοφορίας που απαγορεύει τη στροφή προς τα κάτω.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Θεωρούμε τη συμπεριφορά της επιτροπής σ’ αυτό το δρόμο πολύ ήπια. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για ένα επικίνδυνο, πολύ στενό πέρασμα αυτοκινήτων στην καρδιά της αγοράς της πόλης, όταν πάντα τα πεζοδρόμια δεξιά κι αριστερά έχουν κόσμο, πεζούς και καθήμενους σε τραπεζοκαθίσματα. Ένα απλό ανέβασμα στο πεζοδρόμιο μιας ρόδας οχήματος ή ένα απρόσεκτο πάτημα πεζού στο οδόστρωμα οδηγεί με πολύ μεγάλη πιθανότητα σε επαφή, αφού οι συνθήκες για το κακό είναι πάντα έτοιμες και δεν υπάρχει περιθώριο διαφυγής. Είναι τόσο μικρό το πλάτος του δρόμου εκεί που δεν χωράνε ένας πεζός κι ένα αυτοκίνητο όσο μικρό και να είναι. Μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος το φορτώνονται οι σερβιτόροι, για τους οποίους η δουλειά αναίτια γίνεται σωστό βασανιστήριο.

 

Αυτή η διαδρομή οχημάτων δεν είναι απαραίτητη. Μπορούν άνετα και πιο γρήγορα τα οχήματα να βρεθούν στη συνέχεια της Μάρκου Μπότσαρη μέσω της Βύρωνος με δεξιά στροφή αν επρόκειτο να μπουν στην Πλατεία από Ηρώων Πολυτεχνείου, κάτι που θα μειώσει και τις εισόδους στην Πλατεία. Για ένα όχημα που μπήκε στην Πλατεία από άλλο δρόμο με λίγα δευτερόλεπτα καθυστέρηση πολύ απλά βγαίνει για 50 μέτρα από την Πλατεία στην Ηρώων Πολυτεχνείου και βρίσκει τη Μάρκου Μπότσαρη στρίβοντας αριστερά στην Κουντουριώτου. Είναι κάτι πάρα πολύ εύκολο, άλλωστε γιατί να μπει δεν έχει κανένα λόγο να μπει στη Μάρκου Μπότσαρη από την Πλατεία. Δε μπορεί ούτε στάση να κάνει εκεί. Δεν έχει να κερδίσει λοιπόν κανείς απολύτως τίποτα μπαίνοντας από εκεί στη Μάρκου Μπότσαρη.

 

Θα μπορούσε λοιπόν να αποκλειστεί τελείως η διέλευση οχημάτων από εκεί και αυτό θα παρείχε και ουσιαστική ασφάλεια των ανθρώπων και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής. Ίσως ν’ ανοίγει κατ’ εξαίρεση αυτό το κομμάτι σε καθορισμένες ώρες και μόνο για οχήματα την τροφοδοσίας των εκεί καταστημάτων και για να είμαστε ακριβείς για το ένα κατάστημα από τα τρία, το μεσαίο το σουβλατζίδικο. Τα δύο ζαχαροπλαστεία δεξιά κι αριστερά του βρίσκονται σε γωνίες και μπορούν να τροφοδοτηθούν από όχημα άνετα το ένα από την Πλατεία και το άλλο από την οδό Βύρωνος.

 

Γιατί να μη μεγαλώσει ο ελεύθερος χώρος για πεζούς όταν δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία οχημάτων που εδώ και πολλά χρόνια στην κεντρική πλατεία της πόλης είναι ανυπόφορη; Η κατάσταση αυτή τη στιγμή και σ’ αυτό το σημείο φανερώνει ένα ημίμετρο μάλλον πρόχειρο που μας δίνει λόγους ν’ αμφιβάλουμε αν πάρθηκε με συμβολή «διαβασμένου» πολεοδόμου ή συγκοινωνιολόγου. Δεν βρήκαμε άλλωστε να υπάρχει καμία τέτοια μελέτη στο κείμενο της απόφασης που δημοσιοποιήθηκε μέσω του διαδικτύου.

Διαβάστε Επίσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.